Lovet är över!

Hejhopp!


Idag var det full fart från början när man kom till skolan. Jag var i skolan vid halv nio ungefär och började inte förren tio i tio. Jag var tvungen att åka in tidigare för att skriva färdigt ett arbete som skulle redovisas idag. Redovisningen gick okej föresten =P Jag och Frida satt duktiga i ett grupprum vid var sin dator och skrev klart, vi kan om vi vill så att säga =P

Första lektionen var Samhäll, as segt om ni frågar mig. Jag satt och höll på att somna typ, var helt död. Vi ska skriva ett arbete, det sista vi gör i kursen som är betyg på. Kul.. Med tanke på att jag typ inte fattar mycket alls av samhäll kommer det gå skit. Jag är grymt trött på allt vi har att göra nu, det är inte lite direkt. Säger som Linda "Den som fortsättningsvis tänker säga att Barn- och fritid är slappt kommer jag personligen hänga upp- och ner i "vi är cirkeln" på Aranäsgymnasiet!" Jag vet inte om jag orkar rabbla upp allt vi har att göra, det kommer kasnke senare när jag har lite mer ork xD Aja, det arbetet vi ska göra är typ att jämföra ett I-land och ett U-land och reflektera över några saker som jag inte har en aning om vad. Varför ett land är fattigt och det andra är rikt. Ja eller något sånt, det var kanske skillnader?! Ja fråga mig inte, jag halvt om halv sov =P

Sen hade vi Idrott, jag var inte med, glömde kläder hemma. Gjorde inte så mycket heller, är rätt död sen helgen så  hade inte orkat endå xD Har föresten gympaprov nästa vecka med, på massa regler om olika idrotter. Har inte fått fram reglerna på hälften av alal sporter än. Någon som är bra åpå regler inom olika lagsporter som vill hjälpa mig? =P Hade varit väldigt snällt iallafall ^^ Och sista lektionen hade vi Skapande Verksamhet där vi också pratade om avd vi har kvar att göra i religionen. Vi har samma lärare i det. Vi har prov om några veckor på Islam, Judendom och Kristendom. Kul... Sen ska vi även byta religion och föra dagbok över tre dagar, lycka till med det, Plus att vi ska skriva ett arbete om någon sekt och kunna svara på klasskamraters frågor om just den sekten man valt. Jag måste även ha bra frågor att fråga mina klasskamrater. Seegt!

Vi ska även starta en ny kurs nu snart, Hälsopedagogik, Lycka till att få ett bra betyg på de få veckor vi har kvar. Det känns som om lärarna trycker ihop allt på de här sista veckorna för att vi ska stressa sönder oss.
Okej ska försöka sammanställa det jag vet att jag har kvar att göra...

- Inlämning av Projektraporten! Den här Fredagen!!
- Prov i Idrott
- Prov i Naturkunskap B
- NP i Engelska B {Flera dessutom!}
- Arbete i Samhäll
- Omprov i Samhäll, skriftligt eller muntlgt
- Bokrecension i Svenska, om en gammal bok
- Religions prov
- Byta religion för tre dagar och föra dagbok
- Skriva om en sekt

Ja det finns säkert mer, eller så tillkomemr det mer, Kul!

Ja BF är slappt som sagt...

Nej nu återgå till mina Idrottsfrågor, ska försöka hitta svaren på alla skit frågor. Man hittar ju ingen information på internet, eller jo men inte svaren till våra frågor. Lyckat eller vadå!? Har en kvart på mig att plugga, sen ska jag kolla på NCIS =D Mitt Favvo program ^^,

Ha det bra allihop, hoppas ni har en lugnare skolgång! ^^
Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Linda

sv; Det är bra Angelica, jag behöver all hjälp jag kan få!

2009-04-14 @ 20:21:43
URL: http://peassyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0