Fulländad Skogsmulle!

Hejhej!


Nu har jag kommit hem ifrån Äventyrsguidutbildningen som jag har varit på. Väldigt skönt att få komma hem och ta ett bad och ta d lugnt =) Jag har haft grymt kul, trodde faktiskt inte det skulle vara så skoj som det var =)

Vi började det hela igår med att samlas vid halv 12 på skolan och se så att alla var med, sen åkte jag med Marie (läraren) dit till VILLEVA. Vi från klassen började gå innan läraren för att hon väntade på några som var lite sena. Otto sa att han visste vägen (trodde han iafall) så vi gick as långt på en jobbig stig/väg xD Sen kom vi fram till massa hus o skit och då började vi förstå att vi gått fel =P Vi fick ialalfall gå tillbaka typ hela vägen, vilket var ganska långt och svänga av in i skogen, som vi tydligen missat innan ^^

När vi kom in i skogen satt vi och fikade och pratade en stund, sen så berättade lärarna (Marie och Uffe) Vad vi skulle göra under dagen. Efter det så startade vi att göra små uppvärmningsövningar, lite för att spräcka isen så att säga =P Det var grymt kul, Uffe gör allt så kul och emd sån energi. Det blev mycket skratt kan jag lova =P En rolig sak vi gjorde var att man stod med överkroppen böjd framåt och hade en hand mellan bena och höll en kompis som sträckte fram sin hand och denandra handen höll man i kompisen framför. Låter väldigt skumt kan jag förstå, men lite svårt att förklara =P Sen så la han in rockringar i smeten med, nu skulle vi lyckas klättra igenom rockringen och skicka den till personen bakom, där sprack det för de flesta xD Man stod typ med huvudet i kompisens rumpa och hoppades på att den inte skulle fjärta xD Grymt kul iafall =P Sen gick vi runt där och pratade och kollade på de olika övningar som finns. Lite av varje finns det ^^

Vid fyra ungefär gick vi tillbaka till grillplatsen och fixade iordning så att vi kunde grilla korv. Då var man riktigt hungrig ^^ Men det var gottit med korven =P Vi satt där och tjötade massor, väldigt trevligt =) Vi fick även en uppgift där vi skulle göra en av övningarna och en uppvärmningsövning. Det var rätt kul =P Gick bra för min grupp ^^ Vi skulle planera för diag då. Sen satt vi bara och tjötade massa hela kvällen =P Några gick ner till lygnern och kände på vattnet och lite så. Jag stannade kvar där uppe med några andra, bland annat läraren. Vi hade väldigt trevligt =P Eldade o höll på xD

Runt åtta, nio någon gång så började vi grilla igen, den här gången var det fläsk karré, väldigt gott =) Till det hade vi potatissallad och lite vanlig sallat. Mummigt ^^ Till efterrätt så blev det pankakor =) De ni ;) Jörgen, en som jobbar där och hjälper till när skolklasser ska vara där kom dit och han ahde som överraskning med sig pankakssmet =) Fasligt gott iafall. Men jag orkade bara en efter allt kött =P När alla pankakor var uppätna satt vi runt elden och små pratade och vi sjäng lite och så. Var jätte mysigt =)

Vi gick väl in i tältet, eller kåtan som det heter, för att sova runt halv tolv, tolv kanske. Men det tog ju ett bra tag innan alla somande =P Där inne hade vi ju med en brasa som Jörgen satt och eldade hela natten, ingen sömn där inte ^^ Så vi höll värmen =) Även om jag hade på mig hur mycket som helst xD Jag hade leggings, mysbyxor, strumpor + raggisar, linne, t-shirt och tjocktröja, en filt och en sovsäck. Även ett par vantar på tårna, det var lite kallt till en början ^^

Jag kan inte direkt säga att jag varken sov gott eller speciellt mycket inatt. Tydligen så lyckades jag med min enorma tur att hamna på en lång jäkla rot! Den roten låg och skavde på min höft hela natten och jag som då brukar sova på sidan fick det jobbigt. Det var inte speciellt bekvämt att ligga på rygg eller mage heller och sen självklart var det några som snarkade =P Min vanliga tur =) Men jag var ju inte där för att få min skönhetssömn direkt utan för att få lite mer utbildning =)

Morgonen var väldigt seg, as gött där inne, kallt där ute. Bläk! ^^ Men det blev till att ha på sig alla kläder och jackan ^^ Åt inte så mycket frukost, men lite blev det iafall. Så självklart började det regna med =) Min tur bara fortsatte ^^ Men "otur" nog så var det bara lite regn såman blev inte så blöt. (= Det höll på ganska länge, tror inte det slutade förren vid närmare elva. Våran gruppuppgift som vi hade fått gick väldigt bra =) Var roligt =)

Jag vill tacka alla som var med för två riktigt roliga dagar =) Bättre än jag trodde ^^

Nu ska jag nog läsa i min Svenska bok tänkte jag så attd en är utläst till imorgon ^^ Ska ju ha boksamtal då =) Den skriftliga delen lär ajg säkerligen itne få godkänt på, men med tanke på att läraren inte har varit i skolan så att jag kunnat prata med henne så är det itne mycket jag kan göra. Får väl se hu det går.

Ha en bra dag allihop, det har jag tänkt att ha iallfall =)
Pusshej!

Lite bilder från kvällen när elden flamamde =P

Kommentarer
Postat av: Mila

Låter som om ni haft det riktigt bra ^^ Blev skit många "väldigt" och "jätte" och det brukar ju vara positivt :D Saknar er! Hitta på ngt ngn dag?

2009-05-14 @ 19:34:28
URL: http://schoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0